Adria SunRide vezetéstechnikai túra I Tudatos Motoros 2025.05.01-03.

Kezdésnek, most a várva várt szuper idő fogadott minket. Én már jó előre betáraztam izotonikus italból, mert ilyenkor nagy a folyadék vesztés, és a folyamatos koncentráció fenntartásához kell az ásványi anyagok pótlása. A horvát oldalon óriási torlódás fogadott minket, a hosszú hétvége megtette hatását, lehetett gyakorolni az alacsony sebességű manőverezést, csúsztatott kuplung, hátsófék, magasabb gázállás, és távoli tekintet, csak a motor-doboz szélességre kellett nagyon figyelni. Az első megálló a Motel Dobra volt. Az autópálya lehajtó után hangulatos keskeny levezető út vezet ide, igazi felüdülés a hely, pont jó egy kis defekt javításra! Zozó Szeder megígérte, hogy a legrosszabb esetben is 18.30-ra a szállásra érünk. Atomóra pontosak voltunk, vacsora, és kezdődhet a zenei aláfestéses elmélet. Másnap reggel kezdődött a bemelegítés 100 km a kanyargós tengerpart mellett a szállás, és Karlobag között. A biztonság az első, és csapatban motoroztunk. Nem is volt felelőtlen előzés, túlvállalás, még beférek szívdobogás, pedig a helyi erők mellett a magyar motorosok rendesen megszellőztették a motorokat, átöblítve az összes hengert, bemutatva, hogy ők már nagyon tudnak. Rutinosan előre megrendeltük az ebédet, és még egy kis elmélet után indultunk csoportbontásban a kedvenc kanyargós szakaszunkra Karlobag, és Rudelič között. Ez a terület a legélvezetesebb, az aszfalt minősége pazar, gyönyörű a táj, amit akkor élvezhetsz igazán ha szép nyugisan mész, van akik ebből semmit sem láttak. Állandó, kifelé nyíló, és szűkülő kanyarok, pozitív, és negatív dőléssel, igazán fontos volt az út szélességének a kihasználása, az ehhez kapcsolódó tekintet irányítás, Zozó eltűnési pontjai, a bekormányzási, érintési, kigyorsítási területek tudatos kiválasztása. Ezeken a területeken különösen fontos a fokozatosság, és az alázat, a magunk és mások védelmében. Mindig jó megoldás ha hagyunk tartalékot a motorozás során legyen az dőlésszög, kanyarsebesség, fékezés, és gyorsítás. Sok fordulót megtettünk, mindig hozzárakva egy kis támogatást. A lelógós/bedőlős testtartással amivel dőlésszöget spórolhatunk, vagy a tankszorítással amivel fogjuk a motort, és eggyé válik a testünk a géppel, hogy megérezzük a flow érzést, amikor csak fűzzük a kanyarokat nem gondolkodva, tehermentesítve az agyunkat, mert ezért vagyunk itt. A motorozást lefojtottuk egy pazar ebéddel és mentünk vissza a remek aszfaltú tantermünkbe, egy kis kamerázás, és élménymotozás után irány a Kubus kilátó, remek alkalom a visszafordítókban a fordított francia testtartás gyakorlására. Mivel a szállás elérése sem a technikás egyenesről híres, időben el kellett indulni, hogy még elcsípjük a bőséges vacsorát. A hazaútra kaptunk egy felest(fülest), hogy érdemes Sveti Marin felé menni, és úgy érinteni majd a Motel Dobrát, mert pazar kanyargós, technikás út vezet arra. Nem is csalódtunk, mert minden vezetéstechnikai tudásunkat elő kellett venni, hogy végigfűzzük a kanyarokat, a széles tempós szakaszokon, és az árnyas, keskeny visszafordítókon. A gyors kávézás után már a technikás autópálya várt minket hazafelé, szakaszos útfelújításokkal, ahol senki sem dolgozott, mert természetesen nem kell elkapkodni a melót. Nagyon köszönöm a sok élményt, és a visszacsatolásokat, hogy átadtunk egy "kis" tudatosságot nektek, a legjobb motoros az öreg motoros, hogy minél több élményt, barátságot gyűjtsünk a sok-sok közös kilométer alatt! Balesetmentes közlekedést mindenkinek, jó túrázást, a tudatos tekintetirányítás, testtartás, és flow legyen veletek!
.jpg?sbts=1746713619)
