Vezetéstechnikai túra az Adrián I Tudatos Motoros 2025.04.25-27.

Már az előrejelzés is azt mutatta, hogy el fogunk ázni, nem kicsit. Szerencsére a csapat felkészült volt testileg,
lelkileg, és felszerelésügyileg, ezzel nem volt probléma. Az esőben motorozás speciális dolog, kifogástalan
gumi, motor, jó ruházat, páramentes sisak, mert a belső mikroklíma, és a beszivárgó csapadék jelentősen befolyásolja a kilátást. Már a horvátországi
oldalon, fogyasztottuk el a késői ebédet, ami után egy sikeres gumi
javítást készítettünk, és zúztunk a szállás felé. Vezetéstechnika esőben: "Az attól függ!", mondanánk mert útminőség, motor(elektronika), emberi tényezők fogják meghatározni. Az biztos, hogy a
kanyargós területeken ha lenyomós(francia) stílusban motorozol esőben, nem kell annyira a kormányt befordítani mégis
megkapod a megfelelő
kanyarodási ívet és dőlésszöget, és könnyebben kontrollálod a tapad/nem tapad érzést. Pont úgy mint a cross, és
supermoto motorosok. Persze lehet angol, vagy bedőlős stílusban
is gépészkedni, de akkor aktívan használni kell lassításnál a fokozatos fékkezelést
amivel tapadást, és ABS visszajelzést kapunk, és a kanyarban a gyorsítást
amivel egyensúlyba hozzuk az esetleges sodródást, és megdolgoztatjuk a kipörgésgátlót.
Iszonyú sok mindenre kell figyelni, és kész csoda, hogy idáig eljutottál, köszi!
Most jön az a szentimentális rész, hogy milyen jó dolog motorozni, pláne egy
ilyen szép területen, és csak "folyatjuk"
a motort a kanyarokba, maximális flow érzéssel. Ez persze annak is köszönhető, hogy elcsomagolhattuk az eső ruhát, és csak az élénk aszfaltszárító szél állt
ellen a motorunk nyomatékának.Nagyon ügyes csapattal érkeztünk, a tegnap esti
megbeszélésen a testtartás, motorkezelés, tekintetirányítás szentháromság
mellett a lélekemelő
tempó is megjelent. A napunk sűrű volt, több mint 300km csak a szerpentineken
motorozva, hogy megtapasztaljuk a különböző kanyarokat, és tulajdonságaikat, és persze a lényeg,
a saját folyamatosan változó határainkat. Egy jó döntés lételem, ami segít egy kikerülésnél, a helyes tekintet irányítás pedig
megmentheti az életünket egy veszélyes közlekedési helyzetben. Veszély! Zozó Szeder megvágta az ujját, tudásának legjavát, és vérét
adta a lendületes csapatnak! Addig fűztük a kanyarokat, amíg ki is fogyott az egyik motorból az üzemanyag. A napi jó cselekedet is megvolt, mert egy elhagyott rendszámtáblát
is találtunk, és óriási mázlival még a tulajdonosnak is vissza tudtuk adni,
igazi tartalmas tréning nap volt! Már csak a reggelt, és a hazautazást kellett kibírni,
itthagyva ezt a motorosbarát területet! Hazafelé a 8-as, és a 23-as úton a
hegyeken keresztül motoroztunk.
Nagyon jól érezte magát mindenki, nagyon szépen
köszönöm, hogy ilyen szuper csapattal tudtunk tréningezni, túrázni!
Balesetmentes közlekedést, jó pihenést mindenkinek!


